2010. szeptember 22., szerda

Bünözés / 1

Hát igen előfordul, bár többnyire diétás termékekkel...
Viszont tudom, hogy a többséghez képest, ritkán és kontrolált formában. Azért merem állítani, hogy a többséghez képest, mert néztem pár pcos blogot, fórumot, és sokszor megdöbbenve olvastam, hogy mások napi szinten képtelenek betartani a diétát, és mindig holnaptól kezdik komolyan venni azt, persze többnyire, másnap is azt lehet olvasni, hogy majd holnap...
Én a lelet kézhez vételének napja előtt, már sejtettem, hogy mire számítsak. Legjobb barátnőm akkoriban egy szállodai trafikban egészítette ki jövedelmét, hétvégente, és gyakran meglátogattam. Így volt ez az nap is, vettem nála egy colát /nem light/, és asszem egy twixet, vagy snikerst, de lehet hogy ilyen sorrendeben :), és azt mondtam neki: "Feltehetően ilyen dolgot most követek el utoljára az életemben, holnaptól diétázom", így is tettem.
Muszáj leírnom, hogy hiteles legyek, édesség függő voltam (nyilván vagyok is, csak mint egy leszokott alkoholista, vagy drogos, letettem a szert, ami esetemben az édesség volt). Vásárláskor eleinte negáltam az édességes pultokat, gyakorlatilag, amikor vásárolok, most is ha betévedek ebbe a sorba nem észlelek mást,csak nagy színességet, kavalkádot, az agyam megtanulta kikapcsolni, ilyenkor a sóvárgást.
Továbbá lett egy nagyon fura szokásom is, amikor pont nem kapcsolom ki a vizuális élményt, hanem élvezettel csodálok meg édesség költeményket...elég perverz tudom...
Újabban nagyon figyelek, hogy a diétás édességeket is csökkentsem, hiszen azok ugyanolyan függést okoznak, legtöbbször sikerül is, nem vásárolom meg magamnak. A nehézséget az okozza, ha mások ajándékba hoznak nekem diétás dolgokat, ha már itthon van sajnos nehezen állom meg én is, hogy ne nyúljak hozzá, és rövid időn belül, ne pusztítsam el a finomságokat.
Totális bűnözést speciális alkalmakkor engedek csak meg magamnak, szülinap, nyaralás, karácsony, akkor is módjával, de többnyire meg is bánom, mert egyből jönnek a pattanások...
Kérdezhetjük persze akkor, hogy milyen élvezetek maradnak számunkra, hát például lehet olyan kekszet készíteni zabkorpából, teljeskiörlésúlisztből és reszelt almából, amihez egyáltalán nem kell cukrot adni. Ennek a receptjét, majd a későbbiekben meg is osztom itt...
Igen nem könnyú, de ha a mai naphoz tartozó idézetet, "mantráddá" teszed, és amikor meginogsz felidézed, akkor talán erős tudsz maradni, remélem igen, sikerülni fog, és a siker erősíteni fog elhatározásodban!
Megingáskor a bűntutad az, amit szerintem elsőre ki kell kapcsolni, semmi értelme azon nyúzni magam, ami  már megtörtént, mert az sok energiát vesz el tőlem, és rossz utakra visz, ettől hamar megszoktam szabadulni, és akkor másnap újult erővel folytatom, amit elterveztem. Folytatom az utat a célom felé. Amit még szoktam ilyen esetekben tenni, az fokozott mozgás, és vagy gyógy teák fogyasztása, amik vagy az inzulint szabályozzák (ilyen pl. a kecskeruta tea), vagy a tesztorenon szintet csökkentik (pl. zöld tea), ezekről bővebben írok majd gyógynövények címszó alatt...

1 megjegyzés:

  1. A bűnözés,sajnos belénk van kódolva-lásd eredendő bűn:)és a kilengések a felborult egyensúly visszaállítására irányulnak,ami többnyire lelki eredetű.Én ebből a helyzetből(nem betegségből:)önmagamról tanulok rengeteget,a határaimról,a gyengeségeimről és arról,hogy milyen nehéz legyőzni az ego nevű vadat...

    VálaszTörlés